Anti-aging. Profilaktyka w żywieniu

         Na profilaktykę anti-aging, czyli przeciwstarzeniową nigdy nie jest za późno, ani za wcześnie.

Masz pierwsze zmarszczki i lekkie dolegliwości ?

To czas zadbać o siebie. Na stan zdrowia wpływa wiele czynników.

Do negatywnych należą

  • nieodpowiednie odżywianie
  • żywność wysoko przetworzona
  • niewłaściwe łączenie składników pokarmowych w posiłkach
  • nieregularny tryb życia
  • zanieczyszczenie środowiska
  • detergenty
  • zbyt mała ilość snu
  • przemęczenie
  • pewne predyspozycje genetyczne
  • stres
  • pestycydy
  • brak aktywności fizycznej
  • złe przechowywanie żywności

Pojawiają się coraz to nowsze publikacje na temat badania żywności, z których dowiadujemy się co tak naprawdę zawierają produkty spożywcze, które kupujemy – a więc jakie substancje dodawane są do jedzenia.

Czy artykuły spożywcze mają wpływ na kondycję skóry ?

Oczywiście.

Zdrowie zaczyna się w jelitach. Wszystko co spożywamy organizm musi przetrawić. Jeśli sięgasz często po artykuły spożywcze wysoko przetworzone, to Twój organizm wchłania przy okazji np. konserwanty, czy ulepszacze, substancje poprawiające smak i wzmacniające apetyt, szkodliwe substancje chemiczne wykorzystywane w procesie produkcji.

Wybieraj częściej produkty z dużą zawartością antyoksydantów

Ogranicz w swojej diecie cukier lub zastąp go np. stewią lub ksylitolem. Stewia może posłużyć jako słodzik do napojów. A do wypieków lepiej używać ksylitol (to cukier z kory brzozy). Wykazuje on działanie przeciwpróchnicze.

Tu mała podpowiedź: wypieki na ksylitolu tak, ale nie drożdżowe, ponieważ ciasto drożdżowe nie urośnie na ksylitolu.

Jest jedno ALE – ksylitolu nie powinny używać osoby cierpiące na jelito drażliwe, gdyż mogą nasilać się objawy.

Ksylitol jest też mniej kaloryczny od cukru zwykłego i mniej słodki; dlatego do deserów i pieczenia najlepiej użyć proporcji: 1 łyżka cukru = 1 i ¼ łyżki ksylitolu. A w przypadku stewii sytuacja jest odwrotna tzn. lepiej dodać mniej stewii niż cukru. Tak mniej więcej w proporcji ½ łyżki stewii = 1 łyżka cukru. Można to modyfikować według własnych preferencji. 

Erytrol (erytrytol) inny zamiennik cukru

To bezpieczny zamiennik, ponieważ nie podnosi poziomu cukru we krwi. Erytrol jest prawie bez kalorii, a dla porównania 1g cukru to ok. 4 kcal. Można korzystać z proporcji: 1 łyżka cukru = 1 i 1/3 łyżki erytrolu. Erytrol jest mniej słodki i pozostawia w ustach przyjemny chłód. Co do stosowania erytrolu przy odchudzaniu zdania sią podzielone. Kuszące jest dodanie go do wypieków i deserów w fazie odchudzania – ale niezależnie co upieczesz to produkt finalny jest jednak kaloryczny. 

Zdrowa cera to cera również bez ognisk zapalnych, które może wywołać też cukier i inne słodycze. Może więc lepiej zamiast słodyczy sięgnij po suszone morele i daktyle. Warto też wspomagać się miodem zamiast batonika. Słodycze nie są niczym złym, pod warunkiem, że nie wejdą w Twój codzienny nawyk. Pamiętaj, że cukier potrafi uzależniać.

W diecie anti-aging spychaj cukier na dalszy plan. Dzięki temu poprawi się kondycja Twojej skóry

Z wiekiem skóra wiotczeje na skutek ubytku kolagenu,dlatego należy zadbać o jego uzupełnienie np. w kosmetykach. Wspomagaj się też naturalnym kolagenem z pożywienia, jedząc np. galat wieprzowy lub cielęcy, ryby w galarecie, a także rosół długo gotowany na wolnym ogniu, na szpiku kostnym, gdyż wtedy stopniowo uwalnia się ze szpiku do zupy naturalny kolagen.

POBIERZ BEZPŁATNEGO EBOOKA:
“Zioła Witaminy Minerały”

Jeśli zależy Ci na swoim zdrowiu, chcesz się cieszyć pełnią życia i przy okazji podnieść jego komfort, to ten ebook jest dla Ciebie.

Z ebooka dowiesz się m.in.:

  • Jak radzić sobie z różnymi dolegliwościami
  • Jakie zioła pomagają
  • Jak działają Witaminy
  • Jak działają składniki mineralne
  • Jak przygotować w domu proste mieszanki ziołowe
  • Jak samodzielnie przygotować płukanki do włosów

POBIERZ E-BOOKA