Efekt jo-jo

Efekt jo-jo

Efekt jo-jo. Skąd się bierze? Niektóre diety działają dobrze. Człowiek traci zbędne kilogramy i czuje się lepiej. Wygląda lepiej. Żeby dieta była skuteczna to nawet po jej zakończeniu trzeba zwracać uwagę na to co jemy i w jakich ilościach oraz o jakich porach dnia.

Wiele osób doświadcza tego efektu wielokrotnie w ciągu swojego życia. Dzieje się tak, że otyłość zwiększa się po każdej ukończonej diecie. Zawartość tłuszczu w ciele wzrasta. W efekcie zaczynają występować kolejne dolegliwości w ciele – zaburzenie metabolizmu lipidów, cukrzyca, wysokie ciśnienie, stłuszczenie wątroby.

Przyczyny efektu jo-jo

Może być za to odpowiedzialna flora jelitowa, ponieważ skład bakterii jelitowych rzutuje na to, czy waga uzyskana po diecie zostanie utrzymana na dłużej.

Osoby z nadwagą mają niski poziom flawonoidów, dlatego że flora jelitowa prowadzi do ich degradacji. Wraz z pożywieniem dostarczamy do organizmu m.in. flawonoidy. Posiadają one korzystny wpływ na zdrowie. Jaki? Przyspieszają metabolizm lipidów. Wpływają na zwiększenie zużycia energii, a tym samym utratę wagi. Dlatego po zakończeniu diety warto pamiętać o dostarczaniu do organizmu pożywienia bogatego we flawonoidy.

Żeby wyeliminować efekt jo-jo zmiana stylu odżywiania musi wejść do codziennego jadłospisu już na stałe, oczywiście z zachowaniem odpowiednich proporcji.

Nie zawsze niewłaściwa dieta jest przyczyną otyłości. Czasami przyczyniają się do tego różne choroby i zmiany hormonalne zachodzące w ciele.

Ważny jest także codzienny ruch dla organizmu, aby nie doprowadzać do nadmiernego odkładania się tkanki tłuszczowej.

Należy także uważać na żywność, która jest bombą kaloryczną. Rozważnie podchodźmy zatem do różnych produktów spożywczych i gotowych już wyrobów oferowanych w sprzedaży. Często wyglądają one nadzwyczaj smacznie i kuszą swoim wyglądem.

Unikaj stresu, gdyż może on spowalniać spalanie tłuszczu.

Żywność Bogata we Flawonoidy

  • Flawonoidy występują prawie we wszystkich owocach i warzywach. Również są obecne w herbatach ziołowych i w zielonej herbacie
  • Flawonoidy obejmują np. galusan epigallokatechinowy (EGCG) występujący w zielonej herbacie oraz antocyjany zawarte w owocach i warzywach
  • Aronia
  • Jagoda Acai
  • Bakłażan
  • Żurawina
  • Truskawki
  • Czarny bez
  • Jeżyny
  • Borówki
  • Maliny
  • Wiśnie
  • Porzeczka czarna i czerwona
  • Ciemne winogrono
  • Śliwki
efekt jo-jo
Efekt jo-jo/pixabay.com

Jak Zwalczyć Nagły Apetyt

Kiedy nagle chcesz sięgnąć po coś słodkiego lub obfitą przekąskę, to spróbuj odwrócić uwagę od jedzenia. To nie jest łatwe, ale warto wtedy w miarę możliwości wyjść na spacer lub porozmawiać z kimś lub coś poczytać. Przed zachciankami można też uciec w gorącą kąpiel, która zredukuje uczucie głodu.

Mięta także się sprawdzi w przypadku nadmiernego apetytu. Wykorzystaj wtedy herbatę miętową lub miętową gumę do żucia.

Odpowiednia ilość snu 6-7 godzin, może zapobiec nadmiernemu głodowi następnego dnia.

Unikaj wahań poziomu cukru we krwi. Przykład – chodzi o proste węglowodany zawarte w słodyczach, które organizm szybko zużywa. Następuje gwałtowny wzrost zawartości cukru we krwi, ale też bardzo szybko on opada. A to wywołuje często kolejną myśl o sięgnięciu po dodatkowy batonik.

Pomoże tu dobrze zbilansowana dieta z produktami pełnoziarnistymi – jak chleb pełnoziarnisty, makaron pełnoziarnisty, czy ryż brązowy. Produkty tego typu zawierają bardziej złożone węglowodany, dlatego umożliwiają powolniejszy wzrost poziomu cukru we krwi.

Nawyki żywieniowe mają wpływ na Twoją wagę ciała. Pamiętaj, że to co zjesz wieczorem trudniej będzie spalić. Zmieniaj nawyki małymi krokami tzn. na początek zamiast przekąsek wprowadź w ich miejsce owoce.

Woda jest dobrym elementem do utraty wagi. Pij więcej w ciągu dnia.

Stosuj też naturalne probiotyki z pożywienia, które wspomogą utratę wagi np. kiszonki i jogurty.

Odżywiaj się regularnie i jedz świadomie 🙂

Zobacz też:

Zdjęcia: pixabay.com

POBIERZ BEZPŁATNEGO EBOOKA:
“Zioła Witaminy Minerały”

Jeśli zależy Ci na swoim zdrowiu, chcesz się cieszyć pełnią życia i przy okazji podnieść jego komfort, to ten ebook jest dla Ciebie.

Z ebooka dowiesz się m.in.:

  • Jak radzić sobie z różnymi dolegliwościami
  • Jakie zioła pomagają
  • Jak działają Witaminy
  • Jak działają składniki mineralne
  • Jak przygotować w domu proste mieszanki ziołowe
  • Jak samodzielnie przygotować płukanki do włosów

POBIERZ E-BOOKA