Jak podnieść swoją odporność?

Jak podnieść swoją odporność?
31 grudnia, 2018 admin

Jesteś często zabiegana ?

Mało śpisz ?

Czujesz zmęczenie ?

Dopadają Cię infekcje ?

Odczuwasz stres ?

Jeśli na któreś z pytań odpowiedziałaś TAK to warto wzmocnić własną odporność.

Dlaczego jest to tak ważne ?

Żeby zapobiec wielu chorobom. Profilaktyka w tym zakresie pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnego spadku formy. Pierwsze symptomy gorszego samopoczucia, spadku energii, ogólnego dyskomfortu w ciele można pokonać samodzielnie.

Jak je pokonać ?

Włączaj do jadłospisu pożywienie, które może jednocześnie poza zaspokajaniem głodu, wpływać korzystnie na Twój organizm.

Układ immunologiczny walczy z wirusami i bakteriami – unieszkodliwiając je. Białe ciałka krwi, czyli limfocyty produkują przeciwciała do walki z drobnoustrojami. 

Silny układ odpornościowy poradzi sobie z zarazkami. Gdy jednak nie jest wspomagany na bieżąco odpowiednimi składnikami odżywczymi zaczyna szwankować. Wtedy wysyła Tobie sygnały w postaci różnych dolegliwości. Na początku są one lekko dostrzegalne. W miarę upływu czasu nasilają się.

Efekt ? Prowadzą do różnych powikłań lub do chorób autoimmunologicznych. Żeby do tego nie dopuścić zadbaj o swoją odporność.

Jak zadbać o odporność ?

  • Wysypiaj się – dzięki temu odciążysz nadnercza
  • Uśmiechaj się często – to poprawi Ci nastrój
  • Dbaj o ruch – wychodź na świeże powietrze
  • Zrezygnuj z używek
  • Uprawiaj sport
  • Hartuj organizm
  • Wzmacniaj się odpowiednim pożywieniem
  • Stosuj zioła w kuchni
  • Sięgaj po probiotyki
  • Znajdź czas na relaks

Układ odpornościowy odpowiada za obronę przed patogenami i substancjami obcymi

Komórki układu odpornościowego patrolują cały organizm.

Kiedy przyjaciel staje się wrogiem ?

Gdy układ odpornościowy reaguje nadmiernie i klasyfikuje nieszkodliwe substancje jako „wrogów”. Wtedy występuje nadaktywna odpowiedź immunologiczna. Skutkiem mogą być np. alergie – w tym katar sienny.

Układ odpornościowy jest biologicznym systemem obronnym ludzkiego ciała. Składa się z białych ciałek krwi (leukocytów), limfocytów i komórek układu odpornościowego. Różne białka, przeciwciała z krwi i tkanki, jak również wyspecjalizowane narządy takie jak – węzły chłonne, grasica, jelita –odgrywają ważną rolę w obronie organizmu.

Nienaruszony układ odpornościowy jest centralnym składnikiem naszego zdrowia. Bez systemu immunologicznego nie moglibyśmy przeżyć. Nasz system obronny wymaga więcej szczególnie zimą oraz w okresach przesilenia jesiennego i na przedwiośniu.

Naturalnie wspieraj system odpornościowy

  • Sięgaj po imbir
  • Stosuj probiotyki

Osłabiony układ odpornościowy najczęściej dopada:

  • Osoby narażone na ciężki stres
  • Osoby o nieprawidłowej diecie
  • Palaczy
  • Sportowców
  • Osoby starsze

Wsparciem immunologicznym są sprawdzone rośliny lecznicze

  • Echinacea – zwiększa mechanizmy obronne organizmu
  • Biała rzepa (łac. Bryonia alba) – sprawdza się przy infekcjach grypowych, zapaleniu dróg oddechowych, kaszlu, suchych błonach śluzowych, gorączce
  • Acerola
  • Aronia
  • Tymianek
  • Świetlik
  • Dziurawiec
  • Stokrotka
  • Pokrzywa
  • Czarny bez
  • Kolendra
  • Bratek polny
  • Żeń-szeń
  • Aloes
  • Rumianek
  • Wysokiej jakości oleje roślinne – olej z czarnuszki, olej kokosowy, olej lniany

Wspomagaj system odpornościowy też za pomocą:

  • Witaminy C
  • Witaminy D
  • Cynku
  • Selenu
  • Witaminy A, B6, B12

Dostarczaj witaminy przede wszystkim z pożywienia. Dlatego jedz dużo owoców i warzyw

Czy wiesz, że: 80% naszego układu odpornościowego znajduje się w jelitach.

Jelita mają układ 3 barier

  • Mikroflora
  • Błony śluzowe jelit
  • Własny układ odpornościowy

Niektóre pokarmy, zioła, przyprawy i rośliny lecznicze mogą w sposób zrównoważony wzmacniać odporność organizmu.

Warzywa wzmacniające układ odpornościowy np.:

  • Marchew
  • Brokuły
  • Jarmuż
  • Pomidory
  • Cykoria
  • Kapusta
  • Czosnek
  • Szpinak
  • Cebula

Owoce wzmacniające układ odpornościowy np.:

  • Cytryny
  • Grejpfruty
  • Pomarańcze
  • Banany
  • Wiśnie
  • Borówki
  • Jeżyny
  • Czarna porzeczka
  • Ciemne winogrona

Przyprawy wzmacniające układ odpornościowy np.:

  • Imbir
  • Cynamon
  • Kminek
  • Oregano
  • Pieprz Cayenne

Pokonaj hormony stresu relaksem

  • Techniki relaksacyjne pomagają wzmocnić układ odpornościowy
  • Joga hormonalna –wskazana przy nierównowadze hormonalnej. Ćwiczenia te pomagają aktywować przysadkę mózgową do działania. Zaleca się ćwiczyć co najmniej przez 3 miesiące po 30 minut dziennie. Po tym czasie można przebadać sobie hormony, aby sprawdzić czy następuje poprawa stanu zdrowia.

 

Zdjęcie: pixabay.com

POBIERZ BEZPŁATNEGO EBOOKA:
“Zioła Witaminy Minerały”

Jeśli zależy Ci na swoim zdrowiu, chcesz się cieszyć pełnią życia i przy okazji podnieść jego komfort, to ten ebook jest dla Ciebie.

Z ebooka dowiesz się m.in.:

  • Jak radzić sobie z różnymi dolegliwościami
  • Jakie zioła pomagają
  • Jak działają Witaminy
  • Jak działają składniki mineralne
  • Jak przygotować w domu proste mieszanki ziołowe
  • Jak samodzielnie przygotować płukanki do włosów

POBIERZ E-BOOKA