Jak Poprawić Sobie Nastrój

Jak Poprawić Sobie Nastrój
18 lipca, 2019 admin

Jak Poprawić Sobie Nastrój

Jak poprawić sobie nastrój? Możemy na to wpływać samodzielnie, ponieważ to my ostatecznie decydujemy jak w danej chwili chcemy się czuć. Na samopoczucie ma wpływ nie tylko stan zdrowia, ale również otoczenie w którym przebywamy. Wiele okoliczności ma wpływ na to jak się czujemy.

Ważne jest, żeby nie ulegać presji otoczenia, jeżeli napływają z niego sygnały ciągnące nas w dół. Czyli takie które obniżają nasz poziom energii, zamiast go podwyższać. To my decydujemy, czy dajemy na to przyzwolenie, czy jednak się odcinamy od negatywnych wpływów toksycznych ludzi.

Czasem takich emocji doświadczamy w pracy, innym razem w rodzinie, jeszcze innym będąc w tramwaju, na ulicy itd.

Pozytywne emocje w nas zwiększają szansę i częstotliwość sprzyjających okoliczności i przyjaźnie nastawionych do nas ludzi. Na nasze zachowanie oddziałuje też pogoda, sytuacje, znajomi.

Wskazówki na Poprawę Nastroju

Jak jeszcze poprawić sobie nastrój…

Ruch

Jeśli sufit grozi upadkiem na głowę, to trzeba wyjść na zewnątrz.

Wychodź więc często na świeże powietrze, zrób spacer. Dotleń mózg i daj ciału więcej światła, to poprawi stężenie witaminy D w organizmie i pozytywnie wpłynie na stan wewnętrzny.

Takie małe wyciszenie, kontakt tylko ze sobą pozwala na dostrzeżenie innego spojrzenia na sprawy do zrobienia, na wyzwania które stoją przed nami, na sprawy “niewykonalne”. Może właśnie podczas spaceru wpadniesz na jakiś pomysł, którego realizacja poprowadzi Cię do celu, którego długo nie potrafiłaś osiągnąć.

Spacerując spada poziom hormonów stresu, zwiększa się stan koncentracji. Organizm się dotlenia. Ciało i umysł wracają do równowagi. Umysł się odświeża. Taki sam efekt może wystąpić wybierając inne formy ruchu np. pływanie lub jazdę na rowerze, taniec itd.

Nawadnianie Organizmu

Odpowiednia ilość płynów w ciągu dnia ma wpływ na to jak się czujemy. Dlaczego? Stan odwodnienia wywołuje rozdrażnienie, złe samopoczucie, niepokój i emocje o niskich, negatywnych wibracjach.

Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie, ponieważ w ten sposób wprowadzisz też więcej harmonii do swojej codzienności.

Witaminy i Minerały

Słaby nastrój może być związany z niewystarczającą ilością składników odżywczych. Za dobry nastrój odpowiadają również niektóre witaminy. Dajmy na to witamina B1 (tiamina) – znajdziesz ją m.in. w orzechach brazylijskich i nasionach słonecznika.

Witamina D, nazywana potocznie witaminą słońca, istotnie wpływa na nastrój. Dlatego zazwyczaj lepiej się czujemy w dni słoneczne, po kontakcie ze słońcem, niż w te pochmurne i deszczowe.

15 minut latem, dziennie, wystawiając się na słoneczną stronę dnia sprawi, że poczujemy się lepiej. Inaczej spojrzymy na problemy, które wydawały się przytłaczające. Prędzej znajdziemy pozytywne rozwiązania.

Cynk poprawia nastrój – naturalne źródła cynku to orzechy brazylijskie, płatki owsiane, czy soczewica. Ten pierwiastek śladowy pomaga wytwarzać hormon szczęścia – serotoninę.

Selen – działa przeciwutleniająco. A to przekłada się na korzystny wpływ na umysł. Chroni tkankę nerwową i jest elementem budulcowym dla przekaźników mózgowych (np. serotoniny).

Zioła w Kuchni na Poprawę Nastroju

Do przyrządzania potraw w domu używaj przypraw ziołowych, takich jak np. szafran, rozmaryn, melisa, pietruszka. Szafran znacznie wpływa na poprawę nastroju, nawet przy lekkiej depresji.

jak poprawić sobie nastrój
Jak Poprawić Sobie Nastrój/pixabay.com

Domowy Wellness

Dobry nastrój pomoże przywrócić relaksująca kąpiel, zapalenie wieczorem świec, relaksująca muzyka, miła rozmowa, zrobienie czegoś twórczego, czegoś co nas ukierunkuje pozytywnie np. własne hobby lub inne nieco bardziej rozbudowane projekty życiowe.

Świeży zapach w kominku do aromaterapii przywoła nutę spokoju i wyciszenia oraz może jednocześnie zapoczątkować radość, wraz z miłą wonią olejków eterycznych, rozchodzącą się po pomieszczeniu. Może to być olejek z: paczuli, różany, waniliowy, mandarynkowy, pomarańczowy, grejpfrutowy, rumiankowy, lawendowy, sandałowy, cedrowy lub jaśminowy.

Masaż karku, masaż pleców, twarzy – to też elementy, które wspomogą odpoczynek i rozluźnią napięcie w mięśniach. Także kąpiel stóp – zadziała odświeżająco i regenerująco na stopy.

Zadbanie o siebie poprawia nastrój. Rzutuje na poczucie własnej wartości i harmonii wewnętrznej.

Technika Oddychania

Głębokie wdechy i wydechy zrównoważą ciało. Zminimalizują stres, ukoją nerwy i odpędzą lęki. W tym celu zastosuj oddychanie przeponą.

Usiądź prosto i przez 5 minut skup się na świadomym oddychaniu. Wyobrażaj sobie w trakcie, że świeża energia napełnia Twoje ciało, a wraz z wydechem usuwa wszystko co było toksyczne i zbędne. Staraj się wtedy nie podążać za myślami, raczej skup się na wyciszeniu, a myśli niech swobodnie przepływają przez głowę, aż w końcu zwolnią i nie będą przeszkadzały już w relaksacji.

Kilka Słów Refleksji jak Poprawić Sobie Nastrój

Można zaobserwować, że nastrój drugiej osoby jest w stanie się nam udzielać. I ma to 2 bieguny, bo w momencie, kiedy drugi człowiek podnosi nam energię, wpływa na nas pozytywnie, to podświadomie nawet, chcemy przebywać w otoczeniu takiej osoby. Bo czujemy się dobrze wtedy.

Pamiętajmy jednak, że jeśli z kolei osoba jest ewidentnie toksyczna emocjonalnie dla nas to lepiej unikajmy kontaktu z nią dla własnego komfortu psychicznego.

Wspierajmy się nawzajem dobrym słowem i życzliwością codzienną. Wysyłajmy w przestrzeń często uśmiech, a życie odpowie nam tym samym 🙂 Wybaczajmy sobie błędy, jeśli idzie za nimi szczera skrucha i poprawa. Umacniajmy się w tym co dobre. Czasem rozmowa w 4 oczy może wiele pomóc, ponieważ oczyści emocje i wyjaśni to co było niepotrzebnym napięciem. Może nas zainspirować, przyczynić się do czegoś nowego w naszym życiu, ukierunkować na właściwe tory, umocnić relacje, zbudować fundamenty prawdziwej, szczerej przyjaźni, nieuwarunkowanej niczym.

Zobacz też:

Zdjęcia: pixabay.com

POBIERZ BEZPŁATNEGO EBOOKA:
“Zioła Witaminy Minerały”

Jeśli zależy Ci na swoim zdrowiu, chcesz się cieszyć pełnią życia i przy okazji podnieść jego komfort, to ten ebook jest dla Ciebie.

Z ebooka dowiesz się m.in.:

  • Jak radzić sobie z różnymi dolegliwościami
  • Jakie zioła pomagają
  • Jak działają Witaminy
  • Jak działają składniki mineralne
  • Jak przygotować w domu proste mieszanki ziołowe
  • Jak samodzielnie przygotować płukanki do włosów

POBIERZ E-BOOKA