L-tryptofan

 

L-tryptofan


L-tryptofan jest niezbędnym aminokwasem. Jego funkcja nie ogranicza się tylko do tworzenia białka, ale jest ważnym wstępnym etapem endogennej syntezy serotoniny, melatoniny i witaminy B3 (niacyna).

Jak Działa L-tryptofan ?

  • Poprawia nastrój
  • Promuje sen
  • Działa uspokajająco
  • Poprawia pamięć
  • Zmniejsza wagę

L-tryptofan i jego metabolity mają silną zdolność przeciwutleniającą i chronią komórki ciała oraz neurony w mózgu przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Niedobór tryptofanu jest często związany z przewlekłymi procesami zapalnymi w organizmie.

Eksperymenty z karmieniem szczurów wykazały, że doustne podanie 300 mg L-tryptofanu nie tylko zwiększa stężenie serotoniny i melatoniny w ośrodkowym układzie nerwowym, lecz również zwiększa wydajność fagocytarną makrofagów oraz aktywność układu odpornościowego. Wzrosła też odporność na infekcje bakteryjne i pasożyty z suplementacją L-tryptofanem.

L-tryptofan w Pożywieniu – Naturalne Źródła

  • Mozarella
  • Ser żółty
  • Mięso – drobiowe i wieprzowe
  • Pestki dyni
  • Sezam
  • Ryby – tuńczyk, łosoś, makrela wędzona, pstrąg, dorsz
  • Siemię lniane
  • Pestki słonecznika
  • Orzechy – laskowe i włoskie
  • Kakao
  • Szpinak
  • Płatki owsiane