Miażdżyca

Miażdżyca

Miażdżyca jest często określana miażdżycą tętnic, czy też stwardnieniem tętnic. Jest chorobą niebezpieczną, ponieważ to jedna z głównych przyczyn śmierci. Ale żeby nie było tak strasznie to powiem, że można jej zapobiegać.

Osoby z podwyższonym cholesterolem, diabetycy i palacze są w grupie podwyższonego ryzyka zachorowania na nią. Zatem codzienny ruch lub regularne uprawianie sportu może nas uchronić przed miażdżycą. Druga ważna rzecz to sposób odżywiania, dlatego że prawidłowe posiłki też przyczyniają się do poprawy stanu zdrowia.

Jak Można Zapobiec Miażdżycy

Pomocne będą tu naturalne środki, które mają pozytywny wpływ na tętnice. Ważna jest więc profilaktyka, ponieważ miażdżyca jest trudna do leczenia.

Miażdżyca doprowadza do odkładania się lipidów we krwi – takich jak cholesterol LDL i innych substancji na wewnętrznych ścianach tętnic.
Płytki miażdżycowe to małe zapalne złogi w naczyniach krwionośnych.

Osady, czyli blaszki miażdżycowe z upływem czasu twardnieją i przybierają konsystencję cementową. Tętnice tracą elastyczność i stają się coraz węższe. W konsekwencji dopływ tlenu do narządów jest utrudniony. I co się dzieje? Wzrasta ryzyko zakrzepicy, dusznicy bolesnej, zawałów serca i udarów.

⦁ Witaminy: B6, B9 i B12 pozytywnie wpływają na stan naczyń krwionośnych, ponieważ zmniejszają ich grubość
⦁ Czosnek, bo obniża poziom złego cholesterolu (LDL) i trójglicerydów. Jednocześnie podwyższa poziom dobrego cholesterolu (HDL). Czosnek pomaga w utrzymaniu niskiego ciśnienia krwi i poprawia krążenie krwi w narządach.

Zapobieganie Miażdżycy – Ciąg Dalszy…

⦁ Sok z granatów, gdyż zawiera przeciwutleniacze, które mają dobry wpływ na komórki i naczynia krwionośne. Chronią przed wolnymi rodnikami. Regularne picie soku z granatów zmniejsza grubość ściany tętnicy szyjnej oraz obniża ciśnienie krwi
⦁ Kapusta kiszona, ponieważ jest naturalnym probiotykiem. Wytwarzana jest przy pomocy bakterii kwasu mlekowego. Korzystnie wpływa na florę jelitową
⦁ Kurkuma – żółte pigmenty kurkumy zmniejszają stan zapalny w naczyniach krwionośnych
⦁ Olej sezamowy, dlatego że zawiera wiele jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom cholesterolu i przy okazji doprowadzają do wzrostu przeciwutleniaczy w organizmie

Ciąg dalszy…

⦁ Witamina C, bo chroni naczynia krwionośne i zapobiega odkładaniu się złogów w tętnicach
⦁ Jagody – zapobiegają odkładaniu się złogów oraz zmniejszają poziom złogów już istniejących
⦁ Jak wiemy również ćwiczenia fizyczne korzystnie wpływają na stan naczyń krwionośnych, eliminują nadmiar tłuszczu i pomagają złagodzić stres
⦁ Pij dużo wody, przynajmniej 2 litry dziennie
⦁ Ciecierzyca, bo obniża poziom złego cholesterolu
⦁ Wyciąg z karczocha dla serca i krążenia
⦁ Len
⦁ Ginkgo Biloba, ponieważ chroni mózg
⦁ L-arginina, gdyż zapobiega tworzeniu się złogów. Produkty bogate w nią to orzechy włoskie, płatki owsiane i pełnoziarniste

Właściwy ruch dla tętnic to 3x w tygodniu po 30 minut. Sprzyjające sporty tętnicom to nordic walking, jogging, pływanie, spacery, jazda na rowerze.

miażdżyca/głóg
Miażdżyca/Głóg/pixabay.com

Podjadanie Nocne, a Miażdżyca

Podjadanie późnym wieczorem jest niezdrowe. Zanieczyszcza żołądek i wątrobę. Może też zakłócać sen. Nocne posiłki zwiększają trójglicerydy, czyli formę lipidów we krwi. A to potęguje ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.
Praca zmianowa nie sprzyja zdrowiu i również podwyższa ryzyko wystąpienia miażdżycy, ponieważ rytm dnia i posiłków jest zaburzony.

Miażdżyca – Objawy

Miażdżyca to proces powolny i długotrwały. Głównie jest związany z wiekiem. Całkowicie jest bezbolesny, ale szkodliwy. W zaawansowanym stadium tkanki są niedostatecznie zaopatrzone w krew. Otyłość także sprzyja miażdżycy.

Objawy miażdżycy to: zimne kończyny, słabe krążenie, ból łydek, podwyższone ciśnienie krwi, problemy z pamięcią, zaburzenia snu.

Miażdżyca – Jakie Zioła Stosować

⦁ Czarnuszka
⦁ Ostropest plamisty
⦁ Olej z wiesiołka
⦁ Głóg
⦁ Jemioła
⦁ Korzeń kozłka lekarskiego
⦁ Liście jeżyn
⦁ Liście malin
⦁ Przetacznik

Przy miażdżycy pomocna jest dieta śródziemnomorska – czyli owoce, warzywa, trochę mięsa i ryby, orzechy, nasiona i rośliny strączkowe. A produkty pochodzenia zwierzęcego można spożywać tylko w małych ilościach.
Stosuj też kwasy tłuszczowe omega-3, dlatego że są ważne do prawidłowego odżywiania mózgu.

Zobacz też:

Zdjęcia: pixabay.com

POBIERZ BEZPŁATNEGO EBOOKA:
“Zioła Witaminy Minerały”

Jeśli zależy Ci na swoim zdrowiu, chcesz się cieszyć pełnią życia i przy okazji podnieść jego komfort, to ten ebook jest dla Ciebie.

Z ebooka dowiesz się m.in.:

  • Jak radzić sobie z różnymi dolegliwościami
  • Jakie zioła pomagają
  • Jak działają Witaminy
  • Jak działają składniki mineralne
  • Jak przygotować w domu proste mieszanki ziołowe
  • Jak samodzielnie przygotować płukanki do włosów

POBIERZ E-BOOKA

Oceń ten artykuł